مدير

وبلاگ چيست ؟

Posted on: آوریل 27, 2007

تعاريف مختلفي از وبلاگ مي توان پيدا كرد كه هركدام بيانگر گوشه اي از خواص آن هستند . در اينجا قصد من رديف كردن اين تعاريف نيست كه قصه اي است تكراري . در اين نوشته وبلاگ را از نگاه خودم تعريف مي كنم و سپس توضيح مي دهم .

تعريف من بساير ساده است : وبلاگ همان چيزي است كه شما فكر مي كنيد .
بنظر من تعريف كامل وبلاگ بسيار مشكل است و تعريف كردن آن بصورت رايج نيز اشتباه . بله در ظاهر وبلاگ يك صفحه از وب است با آدرسي مشخص كه در بسياري از تعريف ها اينطور آمده كه محلي است براي روزمره نويسي . اما با كمي دقت مي توان به جنبه هاي ديگر وبلاگ نيز پرداخت . وبلاگ به اندازه تمام بلاگر هاي دنيا تعريف دارد . وبلاگ به يك دفتر سفيد شبيه است كه ممكن دفتر مشق يك بچه دبستاني شود ممكنه دفتر شعر يك شاعر شود ممكنه دفتر حساب يك شركت شود ممكنه دفتر خاطرات بشه هرچيزي ممكنه بشه و اون چيزايي كه توش قرار مي گيره معيار تعريفش مي شه .
خيلي از وبلاگ ها به خاطرات روزمره مي پردازن . خيلي هاشون مطالب علمي و ادبي مي نويسند . بعضي هاشون شبيه تريبون عمل مي كنند .مثل وبلاگ هايي كه خبرنگار ها مي نويسند كه باعث مي شه راحت تر با مخاطب ارتباط برقرار كنند . حتي وبلاگ ها تجاري هم ميتونن باشن . وبلاگ هايي كه از راه جذب تبليغات به درآمد هاي زيادي نيز دست مي يابند. البته اين تعريف از وبلاگ هنوز در وب فارسي آنچنان كه بايد وجود ندارد . ويا وبلاگ هاي كارمندان شركت هاي مختلف كه تازه ترين راه ارتباط با مشتريان شناخته شده . مثال هاي زيادي از اين قبيل وجود داره . وبلاگ ها روز به روز وسيعتر و داراي تعاريف پيچيده تر مي شوند . ولي من تعريف خودم رو بيشتر از همه دوست دارم : وبلاگ همان چيزي است كه شما فكر مي كنيد .
شما چگونه فكر مي كنيد ؟

پاسخی بگذارید

مدير

داني از زندگي چه مي خواهم ؟ من تو باشم...تو...پاي تا سر تو . زندگي گر هزار باره بود بار ديگر تو ... بار ديگر تو

آبونه شوید

صفحه‌ها

بيشترين كليك شده ها

  • هیچکدام

بينندگان

  • 22,223 نفر
