مدير

دوستان مجازي ما

Posted on: ژوئن 8, 2007

ما چقدر همديگر رو مي شناسيم . از هم چه تصوري داريم . درباره هم چي فكر مي كنيم . اصلا ما چقدر سعي كرديم خودمونو به ديگران معرفي كنيم . منظورم كسايي هستن كه از طريق وب باشون آشنا مي شيم . فكر مي كنيد اصلا بايد نسب به هم شناخت داشته باشيم يا نه . خب از نوع نوشته ها مي شه به شخصيت طرف مقابل پي برد ولي اين به نظر شما كافيه . تا حالا نشده احساس كنيد كه علاقه داريد دوست مجازيتون رو واقعي تر بشناسيد مثلا دقيقا بدونيد اسم و فاميلش چيه ؟ چند سالشه ؟ تحصيلاتش چقدره ؟ كجا زندگي مي كنه ؟ تاريخ تولدش چه روزيه ؟ مجرد يا متاهل ؟ بنظر شما اگر كسي اين احساس بهش دست داد معنيش چيه ؟ معنيش فضوليه ؟ من اينطور فكر نمي كنم . من فكر مي كنم براي فضولي همون مطالب داخل وبلاگ طرف بيشتر بدرد مي خوره . بنظر من همه وبلاگ نويس ها بايد اين اطلاعات رو به خواننده هاشون بدن . اونها حق دارن بدونن از لحاظ ظاهري و شناسنامه اي هم با چه آدمي طرف هستن . البته انجام دادن اين كار بيشتر به نوع شخصيت نويسنده وبلاگ برمي گرده ( لطفا تعبيير به بي شخصيتي كسي نشه فقط مي گم نوع شخصيت ها با هم فرق مي كنه ) . بنظر من اگه همه اين كار رو انجام بدن از خيلي از سوء تعبيير ها جلوگيري ميشه . چندتا مثال كه براي خودم در فضاي مجازي پيش اومده ذكر مي كنم شايد بهتر منظورم رو بيان كرده باشم : مثلا يكي از اولين پست هاي من معرفي وبلاگ دكتر مزيدي بود با اين كه از وبلاگ ايشون خيلي خوشم مياد و هر روز مطالعه اش مي كنم ولي تو اون پست مونده بودم كه ايشون رو دكتر معرفي كنم يا مهندس . واقعا نمي دونستم داخل وبلاگ خودشون هم جايي نديدم كه ذكر كرده باشه ( اگه اششتباه مي كنم بهم بگيد ) يا بازم در مورد همين وبلاگ آقاي دكتر من قصد داشتم كه از ايشون تقاظاي تبادل لينك كنم ( البته هنوزم قصد انجام اين كارو دارم ) ولي نمي دونستم از چه ادبياتي براي اين كار استفاده كنم چون شناختي از ايشون نداشتم مثلا من تازه تو پستي كه درباره همسترهايي كه خريده بودن فهميدم كه سي ساله هستن و يه كم اخمو ( جدي‌ ) . خب من كه 22 سالمه تو دنياي واقعي با يه آدم همسن خودم يه جور حرف مي زنم و اگه كسي 8 سال از خودم بزرگتر باشه يه جور ديگه باش حرف مي زنم و فكر كنم دنياي مجازي هم از اين قاعده پيروي كنه خيلي بهتره . يا يه مثال ديگه من وبلاگي مي خوندم كه هميشه فكر مي كردم نويسندش بايد حدود20 سال سن داشته باشه ولي بعد از مدتها فهميدم كه ايشون 35 سالشه و تازه ازدواج هم كرده آقا بچه هم داره . خوب بنظر شما بهتر نيست هممون يه قسمت معرفي نويسنده تو وبلاگمون داشته باشيم . تا مثلا وقتي من يه مطلب به اين مذخرفي مي نويسم خواننده بگه خوب بابا اين تازه اول راهه هنوز يه دانشوي ساده اس كه بزور خودشو هل داده تو دانشگاه . اينطوري به نظر شما بهتر نيست ؟

1 Response to "دوستان مجازي ما"

نه همیشه. مثلا صفحه‌ی «درباره‌ی من» وبلاگ من یه چیزی تو مایه‌های شاهنامه بود! ولی برش داشتم. اول که نوشته بودم تا کسی که می‌یاد تو وبلاگ و با اولین پستم که سلام و احوالپرسیه نمی‌دونه اینجا قراره چی بشه، یه شناخت کلی از من پیدا کنه. یه مدت که گذشت دیدم بعضی از مواردی که در مورد خودم نوشتم دارن تغییر می‌کنن و لازمه اون صفحه‌رو هم زود به زود آپدیت کنم! این شد که بی‌خیالش شدم.
خوب هدف از وبلاگ نویسی هم زیاده. یه کسی واقعاً از سر تنهایی تو دنیای خارجی می‌یاد اینجا و درددل می‌کنه و دنبال هم زبون و شاید دوستی برای دنیای خارجیشه؛ یکی می‌خواد یه خدمتی بکنه و یه تولید محتوایی انجام بده تا بقیه بتونن از جستجوهای اینترنتیشون نتایج بهتری بگیرن، یکی می‌خواد از یه تابو در جامعه بنویسه و مسلماً تمایلی نداره شناخته بشه و صرفاً می‌خواد حرفی رو که فکر می‌کنه باید زده بشه بزنه و … .
به هر حال به این راحتی که شما نسخه پیچیدی نمی‌شه در مورد وبلاگ نویس‌ها حرف زد.
اینجا یکی از مهم‌ترین «مزیت» هاش اینه که وقتی حرف می‌زنی کسی صورتت رو نمی‌بینه. این یه «امکان»ه که یه عده به خاطر همین به وبلاگ رو می‌آرن.

پاسخی بگذارید

مدير

داني از زندگي چه مي خواهم ؟ من تو باشم...تو...پاي تا سر تو . زندگي گر هزار باره بود بار ديگر تو ... بار ديگر تو

آبونه شوید

صفحه‌ها

بيشترين كليك شده ها

  • هیچکدام

بينندگان

  • 22,257 نفر
